نگاهی به ویلیام شکسپیر و آثار او
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۳۷۲
احمد مایل فارغالتحصیل کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای زیبا، کارشناسی ارشد کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس که پیشتر مدیر تِئاتر و مدرس تِئاتر در دانشگاه شهید بهشتی بخش فوق برنامه جهاد دانشگاهی، مدیر تئاتر و مدرس تئاتر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدرس تئاتر استان های کشور از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که در مقالهای به تحلیل و بررسی شخصیت ویلیام شکسپیر و آثار او پرداخته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ویکتور هوگو: شکسپیر انسانی سه بعدی است، ازاین گذشته نقش پرداز نیزهست و چگونه نقش پردازی؟ نقش پردازی نیرومند و با شکوه
ویلیام شکسپیر
نویسندهای که درانگلستان زاده شد وبه جهانیان تعلق یافت. وی ازآغازظهورتئا تریه اصطلاح علمی درایران ُ درام نویسی مشهوروشناخته شده است و بسیاری ازآثارش ترجمه و اجرا شده است.
شکسپیردرام نویس بزرگ عصر رنسانس و دوران حکومت الیزابت اول ازتحولات عصررنسانس درزمینههای علم.
فلسفه و جامعه شناسی و شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی انگلستان، درنگارش اغلب آثارش بهره گرفته است.
ویلیام شکسپیر متاثر از تحولات رنسانس
رنسانس که به عصرنوزایی و شکوفایی ادبی نیز شهرت دارد، به دورهای ازتاریخ اروپا میگویند که قرون وسطی درنیمه اول قرن شانزدهم، پایان مییابد.
دراین عصراتفاقات مهم زیررخ میدهد:
۱- تکامل صنعت دراروپا و شکوفایی تجارت جهانی
۲- پایان حاکمیت کلیسا برهنر، اندیشه، علم و ویرانی دادگاههای تفتیش عقاید.
۳- بزرگان علم وادب و هنرکه به بهانههای مختلف زنده زنده درآتش سوزانده میشدند ُ طعم شیرین آزادی را میچشند.
۴- عقل، علم، طبیعت چراغ راه توسعه بشری میشود و روز به روز به تعالی ذهنی میرسند.
این تحولات توجه هنرمندان و نویسندگان را به «علم وخرد»، و درک نقش تفکرات انسانی رابرای تغییردرنگارش
آثارشان پدید میآورد.
ویلیام شکسپیر و فلسفه
شکسپیر متاثرازفلسفه «فرانسیس بیکن» «۲» انسان را شامل «روح و جسم» میداند و اعتقاد دارد پس ازمرگ، روح
۱
ازبدن خارج میشود و اگرمرگ جسم، توام با آرامش باشد، دوباره به زمین بازنمی گرددولیکن اگرخروج روح از جسم
درنتیجه خیانت دیگران و دراثرقتل ناجوانمردانه بوده روح برمی گرددتا ازقاتلین انتقام بگیرد.
درنمایشنامه «هملت» که وقایع آن دردانمارک میگذرد، پدرهملت به زمین بازمی گرددتا هملت را ازخیانتی که عمو
ومادرش بروی روا داشته اندآگاه کندو هملت عاقبت به این هشداراعتقاد پیدا میکند و عموو مادرش را میکشددر
حالی که افلیا معشوق هملت خودکشی میکند.
درنمایشنامه «مکبث» روح شاه دانکن و بانکو برمی گردند تا انتقام خود را ازمکبث بگیرند؛ که دراثر پیشگویی
جادوگران، تخیل به واقعیت تبدیل میشود و مکبث و همسرش کشته میشوند.
مکبث قبل ازمرگ، که به دیکتاتوری مستبد تغییریلفته است، بسیاری از پیروانش را میکشد.
درنمایشنامه «طوفان» آریل درنقش روح ظاهرمی شود.
درنمایشنامه «ریچارد» سوم ارواح مقتولین بازمی گردند تا انتقام خود را ازقاتل، یعنی «ریچارد سوم» بگیرند.
بنابرین ارواح درآثار شکسپیر با خصوصیات انسانی، ازقاتلان انتقام میگیرند.
در نمابسنامه «لیرشاه» شکسپیرمی گوید آدمی باید همانگونه که ورود به این جهان را تحمل میکند، خروج ازآن را نیز تحمل میکند.
شکسپیرو علم و خرافات
دراغلب آثارشکسپیر، وی به اعتقادات خرافی مرسوم آن زمان نگاهی عالمانه داشته است و این عقایدرا به سخره گرفته است.
درنمایشنامه «هملت»، هوراشیو، یکی ازشخصیتهای مهم نمایشنامه، پدیدههای عادی، مانند «خسوف» را عامل بدبختی بشرمی شناسد.
درنمایشنامه «لیرشاه» ادماندعقاید خرافی داردومی گویدکه خورشید، ماه، ستارگان، مسبب بداختری انسان
است.».
اما برای رسیدن به هدف و مقاصد شیطانی و مرعوب کردن دیگران، ازاین عقاید بهره میبرد.
درهمین نمایشنامه «دلقک» موعظه کشیشها را مسخره میکندو کلیسای قرون وسطی را عامل بدبختی و مانعی
برای پیشرفت جامعه میداند.
شکسپیر و حقوق زنان
بی شک، قهرمانان «زن» آثارهای شکسپیر، منطبق با واقعیتهای اجتماعی و عقاید معمول آن زمان درمورد
«زنان» به تصویرکشیده شده اند.
درعصر شکسپیرزنان معمولی ازهیچ حقی برخوردارنبودندولیکن زنان اشراف به ضرورت پشتیبا نی همسرشان ازآنها
پست ومقام میگرفتندوآزادی عمل داشتند. اما این آزادی درحد قوانین «شاه» بوده است ومتکی به اجازه عمل «شاه و ملکه» معنا داشتند.
۲
درنمایشنامه هملت «افلیا» نامزدش، دختری پاک و معصوم و تابع فرمان پدراست، هملت که خیانت مادربه پدرش
را برنمی تابد، ازافلیا میخواهد برای حفظ نجابتش به دیربرود و راهبه شود. اما افلیا خودکشی میکند.
درنمایشنامه «اتللو»، دزدمونا» دخترزیبایی است که قوانین مرسوم را نادیده میگیرد و برخلاف فرمان پدر با
اتللو، مغربی وسیاه چهره ازدواج میکندولی این ازدواج پایان خوشی ندارد و اتلو که به نجابت دزدمونا شک میکنداو
را میکشد.
درنمایشنامه «رمئو وژولیت» آنان برخلاف عقاید مرسوم بین خانواده هایشان، بدون رضایت آنها، با یکدیگرازدواج میکنند. اما این ازدواج عصیانگرانه به تراژدی مرگ آنها خاتمه مییابد. رمئو و ژولیت دراوج جوانی
مرگی متکی بر تراژدی دارند؛ بنابراین دراغلب آثار شکسپیر «زنان» معصوم و بی گناه هستند و ازکمترین حق اجتماعی و سیاسی محرومند.
وناچاراتابع دستورات خانواده هستند.
دربرخی از آثارشکسپیر، زنان: جاه طلب، فریب کار، خائن پیشه، اما عصیانگرند مانند «لیدی مکبث» و «کلئوپاترا»
و دیگران ..
شکسپیر و صلح
درنمایشنامه «طوفان»، شکسپیراززبان گوانزلو، عقایدی رامطرح میسازد، مبنی براین که دنیا بایدبه دنبال
«جامعهی جمع المال» باشد که درآن: ثروت و فقربی معنا، دادوستد مطرود، دادرس نابود، جامعه فارغ ازکار
زنان عفیف و پاک دامن، همهی شهروندان ازحکومت و سلطنت بی نیاز باشند. یا به عبارت دیگر، همه رها ازخیانت
جنایت، ابزارجنگی، هستند. اینجاست که درمی یابیم شکسپیرخواهان صلح بوده است.
شکسپیرو نمایشنامههای تاریخی
اگر «طبیعت، عشق، عقل» تم اصلی تراژدیهای شکسپیراست. «تجربه، آزمایش، منطق» راه رسیدن به این سه پدیده بنیادی و عامل تکامل و دگرگونی، هستند به همین علت است که درنمایشنامههای تاریخی شکسپیر «قدرت، خشونت وسلطنت» تم اصلی آثاراو هستند.
درقرون وسطی، انگلیس، شاه را «سایه خدا روی زمین» میدانستند وخیانت به شاه، نتیجهای به جز «دارمکافات»
نداشت، شاه ازقدرت ومزایای ویژهای برخورداربود و همه انسانها «حتی اشراف وسرداران»، رعایای شاه بودندوشاه
قدرت مطلق، بود.
«الوین تافلر» جامعه شناس معاصرمی گوید:
«ضعف اساسی زوربیرحمانه و خشونت، انعطاف ناپذیری محض است، به سخنی کوتاه، خشونت بدترین نوع قدرت را به وجود میآورد، به عکس، ثروت به مراتب ابزاربهتری برای قدرت است» «۳»
۳
شکسپیر و ریچارد سوم
ریچارد برادرادوارد شاه چهارم بریتانیا، دراندیشه تصاحب تاج وتخت است، وی برای رسیدن به مقصود، امیران و
نجبا ازجمله «امیرباکینگهم» و لرد هستینگز» را با خود همراه میکند. آنگاه با رواج رعب، وحشت، تروروکشتن وارثانن
واقعی جانشین شاه، به وسیله «قاتلین مخفی» به آرزوی دیرینه اش میرسد و پس ازمرگ ادوارد چهارم، حکومت
و سلطنت را تصاحب میکند.
اما همواره دروحشت خیانت اطرافیان به این نتیجه میرسد که یاران وفادارش را نیزبکشد. او حتی «باکینگهم و لرد هستینگز» را گردن میزند.
هنری، امیرریچموند، با سپاهی اندک به جنگ با او میآیدولی، چون سپاهیان ریچارد به خون آشام اعتماد ندارند، ازوی روی برمی گردانند و دراین جنگ امیرریچموند ریچارد را میکشد.
ریچارد سوم هم، نمایشنامهای براساس «مثلث» است
مثلث، خشونت وتروربرای کسب قدرت
کسب قدرت غیر قانونی وبدون عدالت
سلطنت به ظاهرقانونی و هرج و مرج درعدم وجود قانون
الوین تافلربرای حکومتهای معاصر اروپایی مثلث عبرت آموزی ترسیم میکند:
«دانایی، ثروت، خشونت»
تافلر برای اثبات نظریهای خود سه جمله معروف از بزرگان تاریخ را نقل میکند:
«دانایی، ثروت، خشونت» «» فرانسیس بیکن
«دانایی به خودی خود، قدرت است.»
به عبارتی دیگرُ تافلرعقاید فرانسیس بیکن درقرن شانزدهم راوسعت دانایی و دانش را به حدی واقعیت میداند که
«قدرت دانا» از «دانایی» زیردستان عامل ترس آنها نمیداند.
ریچارد سوم، ازدانایی بهرهای نبرده است، برای همین است که توسعهی سلطنت و پایداری آن را، دراعمال «خشونت» و «کشتار» مخالفین میداند.
«تافلر نقل میکند:»
«حداقل باید سیصد سال گذشته، اساسیترین منازعهی سیاسی درداخل همهی کشورهای صنعتی براثر توزیع ثروت
بوده است، «کی باید به چی برسد؟» واژه هایی، چون چپ و راست یا سرمایه دارو فقیران، برحول این محوربنیادی
میچرخید ند» «۴»
ریچارد سوم با تکیه بر «قدرت خشن» خودرا بی نیازاز بخشش مخالفان میداند.
وی دیکتاتوری است که تمامی قدرت و ثرورت را برای خودش میخواهد. ولی همیشه دروحشت خیانت به سرمی برد
این دیکتاتور خونخواردرپایان نمایشنامه، زمانی که شکست خورده است وازاسب به زیرافتاده، فریاد میزند:
۴
«اسب! اسب! واین گونه است که تخت سلطنت ارزش «یک اسب» پیدا میکند.
تاریخ، آموزگار بشریت است، اما انسان فراموشکار استحاله شده درتفکرات منجمد، درسهای تاریخ را فراموش میکند.
وبارها بارها اشتباهات تاریخی را تکرارمی کند.
ریچارد سوم، قوانین وضع شده توسط دستگاههای «خودی» را هم نادیده میگیرد، وی قاتلین را برای کشتن برادرش
«کلرنس» به برج میفرستد. کلرنس به جلادان میگوید:
«گناه من چیست؟ کجا هستند گواهانی که مرا متهم میکنند، کدام هیئت قضات قانونی، حکم خود را به حکمی شر تسلیم داشته است؟ قبل ازآنکه طبق مراجع قانونی محکوم نشوم، تهدید من به مرگ بس غیرقانونی است».
ریچارد سوم عاری از دانایی حکومت کردن، هم میداند که مشروعیت سلطنت او بدون موافقت مردم شهر
قانونی نیست. به فکرچاره میافتد، بازور و تطمیع وبا تکیه برجهل مردم، خود را شاهی مذهبی و پیرو قوانین کلیسا
معرفی میکند و مردم شهررا فریب میدهد تا این که آنها فریاد میزنند «زنده باد ریچارد شاه سوم» و همین کافیست
که ریچارد سلطنت خود را قانونی بداند و دیگرازاینکه مخالفانش حکومت اش را بر پایه طرح و توطئه بدانند، ترس به
دل راه نمیدهد.
ریچاردبرای پایداری سلطنت اش، با همسرادوارد، شاه مقتول، ازدواج میکند، اما مدتی بعد اورا هم
میکشد و خیال ازدواج با دختربرادرش رادارد.
حالا دیگر ریچارد د ردریایی ازخون غرق شده است و پایههای تخت سلطنت او «سرهای بریدهای» هستند که شب
ارواح اشان به خواب او میآیند و نفرنینش میکنند.
ریچارد سوم، تراژدی تاریخی است که از زبان تاریخ فریاد میزند:
«آه ...ای جنایتهای بی شمار... آیا قدرت متکی به زور... ارزش این همه کشتار و خون ریزی را دارد»
ریچارد سوم نمایشنامهای تراژدی تاریخی است که آینه روشن نمای عصرروزگار انسانیت است.
پانوشتها
۱-هوگو، ویکتور کتاب ویلیام شکسپیر، ترجمه ناصرایراندوست، پاپ اول، ناشر: مترجم، تهران ۱۳۶۳،
۳و۴- تافلر، الوین، جابجایی درقدرت، ترجمه: شهیندخت خواررزمی، جلد اول، ناشرمترجم، تهران
منبع: پول نیوز
کلیدواژه: اخبار هنرمندان کرونا هنرمند پول نیوز ویلیام شکسپیر ریچارد سوم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوههای مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
صدای ایران از یورونیوز-چه با کمک داروهای مؤثر جدید لاغر شوید، چه بعد از جراحی لاغری وزن کم کنید، چه ورزش کنید و کالری بسوزانید، روزی میرسد که اعداد روی ترازو دیگر پایین نمیآیند و شما به محدودیت کاهش وزن برخورد میکنید. اما این حد کجاست؟
به گزارش شبکه سیانان، در یک مطالعه جدید، کوین هال، پژوهشگری در مؤسسه ملی بهداشت که کارشناس اندازهگیری متابولیسم و تغییر وزن است، بررسیای انجام داد تا ببیند به طور معمول چه زمانی کاهش وزن متوقف میشود و این موضوع چه ارتباطی با روش کاهش وزن افراد دارد.
او با استفاده از دادههای حاصل از آزمایشهای بالینی باکیفیت از روشهای مختلف کاهش وزن، این دادهها را به مدلهای ریاضی تقسیم کرد تا بفهمد چرا افرادی که وزن کم میکنند از جایی به بعد آن را متوقف میسازند.
او دریافت که بخشی از دلیل مؤثر بودن جراحی بای پس معده و داروهای جدید کاهش وزن مانند سماگلوتاید و تیرزپاتاید این است که زمان لازم برای رسیدن به پایداری وزن دو برابر میشود. در واقع در این روش نسبت کاهش کالری، افراد میتوانند برای مدت طولانیتری کاهش وزن را ادامه دهند.
بدن با تلاش برای حفظ تعادل بین کالریهایی که میخوریم و کالریهایی که میسوزانیم وزن را تنظیم میکند. وقتی کالری مصرف میکنیم یا کاهش میدهیم و شروع به سوزاندن انرژی ذخیره شده خود میکنیم، اشتها به ما میگوید که بیشتر بخوریم. مطالعات هال نشان داده است که هر چه فرد وزن بیشتری از دست بدهد، اشتها قویتر میشود تا زمانی که با تمام کارهای سختی که در وهله اول برای از دست دادن وزن انجام داده، مقابله کند.
این مکانیسم واکنشی برای اجداد شکارچی انسان ارزشمند بوده است، اما برای انسانهای مدرن که دسترسی آسان به غذاهایی با انرژی متراکم دارند، به خوبی کار نمیکند.
هال برای مطالعه مسیر کاهش وزن تنها با استفاده از محدودیت کالری، کاهش وزن مشاهده شده را مدلسازی کرد. او به طور تصادفی ۲۳۸ بزرگسال را به گروه تقسیم کرد. یک گروه به مدت دو سال از یک رژیم غذایی با محدودیت ۲۵ درصد کالری پیروی کردند و گروه دیگر به خوردن مطابق معمول پرداختند. این مطالعه که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ با مشارکت مؤسسه ملی بهداشت انجام شد نشان داد افراد گروهی که کالری را کاهش دادند به طور متوسط حدود ۱۶پوند وزن از دست دادند، اما گروهی که رژیم غذایی معمولی خود را دنبال کردند حدود ۲ پوند اضافه وزن داشتند.
اگرچه افرادی که در این تحقیق شرکت کردند به مدت دو سال به تلاش خود ادامه دادند، اما کاهش وزن آنها تقریباً در حدود ماه دوازدهم متوقف شد، زیرا اشتهای آنها برای مقابله با چاقی افزایش یافت.
هال اشاره میکند که در مطالعه خود به میانگینها پرداخته است. زمان کاهش وزن ممکن است بسته به فرد متفاوت باشد.
مدل هال پیشبینی کرد که برای دستیابی به کاهش وزن گزارششده در آن مطالعه، افرادی که رژیمشان با ۲۵۰۰ کالری در روز شروع میشد، باید بیش از ۸۰۰ کالری در روز کاهش میدادند. به این ترتیب بدن آنها این گونه پاسخ داد که باید به ازای هر کیلوگرم وزنی که از دست دادهاند، روزانه حدود ۸۳ کالری بگیرند.
یک کیلوگرم حدود ۲.۲ پوند است. به ازای هر ۲.۲ پوند کاهش وزن داوطلبان در این تحقیق، اشتهای آنها با درخواست ۸۳ کالری بیشتر در روز پاسخ داده شد. میانگین کاهش وزن گزارش شده در این مطالعه ۷.۵ کیلوگرم یا ۱۶ پوند بود و این به معنی آن است که در کمترین وزن خود، احساس نیاز به خوردن ۶۲۲ کالری بیشتر در روز نسبت به قبل از شروع کاهش وزن داشتند.
اما آنها در واقع ۶۲۲ کالری اضافه در روز نمیخوردند بلکه این مقدار اشتهای بیشتری است که احساس میکردند به آن نیاز دارند، در حالی که همان تلاشی را میکردند که در ابتدا برای کاهش ۸۰۰ کالری در روز انجام میدادند.
هال گفت در پایان این مطالعه، شرکتکنندگان به همان اندازه که در ابتدا تلاش میکردند برای مقاومت در برابر غذا تلاش میکردند، اما به جای ۸۰۰ کالری که هدف آنها بود، فقط توانستند حدود ۲۰۰ کالری در روز کاهش دهند؛ و این باعث شد که روند کاهش وزن آنها متوقف شود.
دکتر کریستوفر گاردنر، مدیر مطالعات تغذیه در مرکز تحقیقات پیشگیری استنفورد، قبلاً به سیانان گفته بود که روند کاهش وزن هر چه پیشتر میرود سختتر میشود. زیرا بدن افراد به آن واکنش نشان میدهد و از نظر متابولیک کارآمدتر میشوند؛ و بنابراین همان کسری کالری این کار را برای شما انجام نمیدهد. به همین دلیل است که کاهش وزن افراد رفته رفته متوقف میشود.
در مدل هال، از آنجایی که افراد وزن بیشتری از دست دادند، اشتهایشان برگشت و حدود ماه ۱۲، کاهش وزن را متوقف کردند.
داروهای سماگلوتید و تیرزپاتید که با تقلید از هورمونهای روده به افراد در کاهش وزن کمک میکنند، باعث ایجاد محدودیت بیشتری کالری شدند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تزریق تیرزپاتاید را تأیید کرده است. این اولین و تنها داروی چاقی در نوع خود است که هم جیآیپی (پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز) و هم جیالپی-۱ را فعال میکند.
اما مهمتر از همه آن که این داروها فقط بر تعداد کالریهایی که افراد از رژیم غذایی خود حذف میکنند تأثیر نداشتند. آنها همچنین تعداد کالریهایی را که بدنشان باعث میشد با کاهش وزن دوباره غذا بخورند، کاهش دادند و در واقع اشتهایشان را ضعیف کردند. با کاهش اشتهای خود به نصف، آنها توانستند وزن خود را برای مدت طولانیتری کاهش دهند، به طور متوسط یک سال بیشتر در مقایسه با محدودیت کالری به تنهایی و بدون دارو. به طور کلی روند کاهش وزن در افرادی که از داروهای کاهش وزن استفاده میکنند در حدود سال دوم متوقف میشود.
عمل جراحی کاهش وزن قویترین اثر را داشت و افراد را بر آن داشت که روزانه حدود ۳ هزار و ۶۰۰ کالری از رژیمهای غذایی خود حذف کرده و به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن، فقط ۵۸ کالری دریافت کنند. افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند، یک سال دیرتر به وضعیت پایدار میرسند که نشان میدهد این جراحی اشتهای آنها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
هال میگوید استفاده از داروهایی مانند سماگلوتاید و تیرزپاتاید و مداخلاتی مانند جراحی کاهش وزن زمان لازم برای رسیدن به توقف کاهش وزن را طولانیتر میکند، اما از وقوع کامل آن جلوگیری نمیکند.
هال گفت: «آنچه که در حال رخ دادن است این است که افراد هر چقدر هم وزن از دست بدهند، همچنان افزایش اشتها را تجربه میکنند.»
او در عین حال تصریح کرد اگر دارو یا درمانی به طور کامل اشتها را از بین ببرد، خطرناک خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است فرد تا آن قدر از خوردن سر باز بزند که بمیرد.
این مطالعه همچنین به اصلاح برخی از ایدهها در مورد اینکه چرا افراد از کاهش وزن خودداری میکنند کمک میکند.
به عنوان مثال، یک نظریه این است که کاهش وزن به متابولیسم آسیب میرساند، بنابراین افراد در هنگام استراحت کالری بسیار کمتری نسبت به زمانی که شروع کردند میسوزانند و میتوانند به راحتی وزن خود را به دست آورند.
هال میگوید متابولیسم پس از کاهش وزن کاهش مییابد، اما نه آن قدری که بتوان با آن زمان توقف کاهش وزن را دریافت.
او این تصور را که اثر داروها در نهایت متوقف میشود، رد میکند و میگوید: «دلیل توقف کاهش وزن آن است که در نقطهای، اثر داروها باعث افزایش اشتها میشود.»
هال گفت: «یک چیز بسیار رایج دیگر در حال حاضر این است که بعضی میگویند با جراحی چاقی، آن قدری که فکر میکردند وزنشان کم نشده است، از پپتید شبهگلوکاگون ۱ استفاده میکنند، یعنی باز هم تن به مداخله بدنی دیگری میدهند.»
این پژوهشگر میافزاید: «هر مسیری را که انتخاب کنید، یک وضعیت پایدار برای حفظ کاهش وزن مورد نیاز است؛ بنابراین ایده خوبی است که در نظر بگیرید آیا میتوانید کاری را که انجام میدهید برای مدت طولانی ادامه دهید یا نه.»
افرادی که پس از کاهش کالری روند کاهش وزنشان متوقف میشود، احتمالاً میتوانند با محدود کردن بیشتر کالری یا اضافه کردن ورزش به روال خود، از آن مرحله عبور کنند. هال در این زمینه میگوید: «هر کاری که انجام میدهید، باید به آن ادامه بدهید؛ بنابراین شما باید از مداخله در سبک زندگی برای بقیه زندگی خود راضی باشید.»